Derslere ait Öğrenim Kazanımları ve Program Çıktısı İlişkileri
Ders – Program Kazanımları Tablosu (Görsel İletişim Tasarımı Bölümü)
Ders Adı |
Derse Ait Öğrenim Kazanımları |
Katkı Sağladığı Program Çıktısı |
1. Yarıyıl |
|
|
Temel Tasarım I |
1- Temel tasarımın ilkelerini öğrenmek 2- Bir kompozisyonda yer alan temel tasarım öğelerin birbirleriyle olan ilişkisini kavramak 3- Çok boyutlu düşünmeyi ve ilişkiler ağını kurgulamayı öğrenmek |
PÇ2 PÇ5 PÇ6 PÇ7
|
Desen I |
1- Çizimin temel kavramlarını öğrenmek 2- Oran, ölçü, plan ve form kavramlarını tanımak 3- Çizimin temel tekniklerini öğrenmek 4- Figür, obje ve mekân çizimini öğrenmek 5- Gördüğünü iki boyutlu yüzeye doğru bir şekilde aktarmak |
PÇ1 PÇ3 PÇ4 PÇ6 PÇ8
|
Sanat Tarihi I |
1- Geçmiş uygarlıkların sanat eserlerindeki toplumsal ve tarihsel değerlerini açıklar. 2- Farklı kültürler arasındaki sanat ilişkilerini değerlendirir. 3- Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirir. 4- Sanatın kökenine dair kuramları açıklar. |
PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 |
Sanat Kavramları |
1- Sanat ve sanatla ilgili kavramları öğrenir ve Sanat eğitiminin gerekliliğini kavrar. 2- Sanatçının toplumdaki yerini bilir. 3- Sanat eserinin oluşum sürecini ve bir ürünün sanat eseri sayılabilmesi için gerekli ögeleri öğrenir. 4- Kuramsal, felsefe ve sosyolojik tartışmalar doğrultusunda sanat nesnesinin gelişim sürecini kavrar. 5- Sanat nesnesini oluşturan tasarım eleman ve ilkelerini öğrenir. 6- Sanat kuramlarının neler olduğunu öğrenir ve bu kuramları kavrar. 7- Sanat tarihi sürecinde geçen izmleri kavrar. 8- Görsel sanatlarda müze eğitiminin önemini kavrar. 9- Sanat eleştirisi yöntemini öğrenir. |
PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 |
Görsel İletişim |
1- Görsel iletişim araçlarının evrimini tarihsel bir sırada yorumlayabilme. 2- İletişim araçlarının sanat ortamına etkisini açıklayabilme. 3- Görsel iletişim tekniklerini yaratıcı tasarım sürecinde kullanabilme. |
PÇ1 PÇ10 |
Temel Bilgisayar I |
1- Bilgisayarı oluşturan donanımsal parçaları öğrenir 2- Windows ve MacOS işletim sistemlerini öğrenir 3- Sunum hazırlar, sayfa ve metin düzenler 4- İnternet bilgisi edinir |
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I |
Ulusal değerleri kavrama |
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 |
Tük Dili I |
1- Türkçenin tarihçesini ve önemini kavrar 2- Konuşma ve yazma dilini doğru kullanır 3- Türkçenin özelliklerini bilir. |
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 |
İngilizce I |
1- İngilizce temel dilbilgisi kurallarını kullanabilme 2- Hedef dili sınıf ortamında kullanabilme 3- İngilizce diyalogları anlayabilme 4- İngilizce bir metni okuyup anlayabilme 5- Hedef dili konuşan kişilerle iletişim kurabilme 6- Hedef dili kullanarak kendini yazılı olarak ifade edebilme |
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 |
2. Yarıyıl |
|
|
Temel Tasarım II |
1- Temel tasarım prensiplerini ve renk kuramını öğrenme. 2- Temel tasarım elementleri ve temel tasarım prensiplerini kompozisyonlar içinde kullanarak görsel dilini geliştirme. 3- Sorgulama ve analiz etme yetisini kazanma. |
PÇ2 PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
Desen II |
1- Desen tekniklerini geliştirmek 2- Bireysel ve özgün çizim yaklaşımını oluşturmak 3- Deseni bir anlatım aracı olarak projelerde kullanmak 4- Figür, obje ve mekân çizimini öğrenmek 5- Çizgi, yüzey ve hacim ilişkilerini kavramak ve uygulamak |
PÇ1 PÇ3 PÇ4 PÇ6 PÇ8 |
Sanat Tarihi II |
1- Görsel sanatların ortaya çıkış süreçlerini ve üslupsal özelliklerini açıklar. 2- Batı sanatının farklı dönemlerine ait örneklerini felsefi, ikonografik ve estetik açıdan çözümler. 3- Kendi sanat çalışmaları için kuramsal alt yapı oluşturur. |
PÇ2 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 |
Temel Fotoğraf |
1- Kullanım amaçlarına göre fotoğraf makinesini seçebilecektir. 2- Kullanım amaçlarına göre objektif seçebilecektir. 3- Işığın kaynağını ve yönünü tespit edebilecektir. 4- Otomatik ayarlarla fotoğraf çekebilecektir. 5- Manuel (elle) ayarlarla fotoğraf çekebilecektir |
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7
|
Yazı ve Tipografi |
1- Alfabenin tarih sürecindeki gelişimini bilir. 2- Baskı yazılarında kullanılan yazı karakterlerinin yapısal özelliklerini bilir. 3- Günümüzde kullanılan font ve yazı aileleri hakkında bilgi sahibi olur. 4- Tipografide kullanılan unsurları, uyulması gereken kuralları bilir ve uygular. 5- Dizgi bloklama yöntemlerini bilir ve tasarımlarında kullanır |
PÇ1 PÇ3 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 |
Temel Bilgisayar II |
1- Vektörel ve piksel tabanlı programları tanır 2- Tasarım programlarını kavrar ve kullanır 3- Tasarım fikirlerini uygulamada bilgisayarı etkin olarak kullanır |
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II |
Ulusal değerleri kavramak |
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 |
Tük Dili II |
1- Edebi metinleri tanır, söz varlığını genişletir 2- Konuşma ve yazma dilini doğru kullanır 3- Türkçenin özelliklerini, yapısını bilir. 4- Türkçenin dünya dilleri arasındaki yerini kavrar |
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 |
İngilizce II |
1- İngilizce temel dilbilgisi kurallarını kullanabilme 2- Hedef dili sınıf ortamında kullanabilme 3- İngilizce diyalogları anlayabilme 4- İngilizce bir metni okuyup anlayabilme 5- Hedef dili konuşan kişilerle iletişim kurabilme 6- Hedef dili kullanarak kendini yazılı olarak ifade edebilme |
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 |
3. Yarıyıl |
|
|
Bilgisayarlı Grafik Tasarım I |
1- Bilgisayarda tasarım yapabilecek yazılımları kavrama ve tasarıma uygun yazılımı kullanabilme yeteneği 2- Geliştirilen fikirleri uygulamada tasarım yazılımlarını etkin olarak kullanabilme 3- Bilgisayarın sunduğu olanakları tasarımlarında etkin biçimde kullanmanın yollarını araştırma |
PÇ1 PÇ2 PÇ9 PÇ10 |
Tipografi 1 |
1- Tipografi ile harf üsluplarını tanıma. 2- Tasarımın amacına uygun yazı stillerini seçebilme. 3- Tipografinin uygulandığı her alana yönelik tasarım yapabilme |
PÇ1 PÇ3 PÇ4 PÇ6 PÇ7 PÇ8
|
Görsel Tasarım Tarihi |
1- Görsel iletişim tasarımı tarihinde geçmiş dönemlerin akım ve hareketleri hakkında bilgi 2- Görsel iletişim tasarımı tarihinde önde gelen sanatçı ve tasarımcılar, çalışmalarındaki yaklaşım ve anlayışları hakkında bilgi. |
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
Temel Fotoğraf Uygulamaları |
1- Fotoğraf teknolojisini kendi amacı doğrultusunda kullanmak 2- Fotoğraf kullanım alanlarını bilmek 3- Farklı fotoğraf türlerinde fotoğraflar üretmek |
PÇ1 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 |
4. Yarıyıl |
|
|
Bilgisayarlı Grafik Tasarım II |
1- Bilgisayarda tasarım yapabilecek yazılımları kavrama ve tasarıma uygun yazılımı kullanabilme yeteneği 2- Geliştirilen fikirleri uygulamada tasarım yazılımlarını etkin olarak kullanabilme 3- Bilgisayarın sunduğu olanakları tasarımlarında etkin biçimde kullanmanın yollarını araştırı |
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 |
Tipografi II |
1- Tipografi ile harf üsluplarını tanıma. 2- Tasarımın amacına uygun yazı stillerini seçebilme. 3- Tipografinin uygulandığı her alana yönelik tasarım yapabilme |
PÇ1 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 |
Etkileşim ve Arayüz Tasarımı |
1- Yaygın ağ sayfa yapısı ve anatomisini öğrenir 2- Html, tanımı ve uygulama örnekleri kavrar 3- Sayfada kullanılacak görsellerin optimizasyonunu öğrenir 4- Buton yapımını uygular 5- Hiperlinklerle veri gönderiminin uygular 6- Sitenin server’a yüklenmesi (upload) öğrenir |
PÇ1 PÇ2 PÇ4 PÇ9 |
5. Yarıyıl |
|
|
Multimedya Tasarımı |
1- Çoklu ortam materyalleri üretir, farklı amaçlarla kullanır. 2- Hazırlanmış olan çoklu-ortam materyallerini değerlendirir, yorumlar. 3- Çoklu ortam materyallerini bileşenlerine göre düzenler, değerlendirir. 4- Çoklu ortamlar aracılığıyla iletişim faaliyetlerini yürütür |
PÇ1 PÇ2 PÇ4 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 |
Sanat ve Tasarım Kültürü |
1- Sanat ve Tasarımın tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak 2- Sanat, tasarım ve kültür ilişkisini kavramak |
PÇ2 PÇ4 PÇ7 PÇ8 PÇ10 |
Üç Boyutlu Modelleme ve Animasyon I |
1- Üç boyutlu hareketlendirme yöntemlerini açıklayabilecektir. 2- Üç boyutlu karakterlerin hareketlendirmelerini tasarlayabilecektir 3- Karakterlerin hareketlerini bilgisayar ortamında sunabilecektir |
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 |
Kurgu Teknikleri I |
1- Görüntü ve seste kurgunun amacını tanımlayabilecektir. 2- Bant kurguyu tanımlayabilecektir. 3- Masaüstü kurgu yapılabilmesi için gerekli donanımlar ve bağlantıları kullanabilecektir. 4- Masaüstü kurgu sistemlerini kullanabilir. |
PÇ1 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
6. Yarıyıl |
|
|
Sosyal Sorumluluk Tasarımı |
1- Öğrencinin sosyo-kültürel sorunlara ilişkin yaptığı araştırmalar sonucunda sosyal sorumluluk bilinci artar. 2- Öğrenciler sorunlara karşı yaratıcı çözümler üretebilir. Öğrenciler problemi analiz etme, irdeleme yöntemlerini öğrenir |
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 |
Üç Boyutlu Modelleme ve Animasyon II |
1- Üç boyutlu hareketlendirme yöntemlerini açıklayabilecektir. 2- Üç boyutlu karakterlerin hareketlendirmelerini tasarlayabilecektir 3- Karakterlerin hareketlerini bilgisayar ortamında sunabilecektir |
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 |
Fotoğraf Atölye |
1- Kavramsal ve uygulamalı olarak Fotoğraf Projesi'ni tanımlayabilecek ve kurgulayabilecektir. 2- Fotoğrafın uygulama türlerini kavrayabilecek ve kendi tarzını yaratabilecektir. |
PÇ1 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 |
Kurgu Teknikleri II |
1- Müzik klibi, video, film kurgusu yapabilecektir. 2- Drama kurgusu yapabilecektir. 3- Duraksamalı Hareket (stop-motion) tekniğiyle animasyon hazırlayabilecektir. |
PÇ1 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
7. Yarıyıl |
|
|
Portfolyo Tasarımı |
1- Kişisel gelişimlerini gösteren görsel ve yazılı belgeleri sunma biçimlerini öğrenme 2- Kurumsal tasarım çalışmasının portfolyosunu hazırlayıp sunma 3- Basılı ve sayısal sunum hazırlama tekniklerini uygulama |
PÇ1 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 |
Disiplinler Arası Tasarım Stüdyo |
1- Sanat ve tasarıma yönelik evrensel değerleri, temel ilke ve kuralları kullanma becerisini kazanır. 2- İki ve üç boyutlu kompozisyonları oluşturan öğelerin özelliklerine karar verir. 3- Kompozisyonda yer alan öğeleri ilişkiyi ve bütünlüğü sağlayacak şekilde düzenler. 4- Eleştirel bakış açısı ile değerlendirme becerisi kazanır |
PÇ1 PÇ3 PÇ4 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 |
8. Yarıyıl |
|
|
Görsel İletişim Projesi |
1- Bir konu ya da problemi çözmeyi amaçlayan uygun bir proje önerisi hazırlar, öneriyi yazılı, sözlü ve görsel olarak sunar. 2- Bir projeye ilişkin süreçleri planlar. 3- Proje için gerekli olan kuramsal ve teknik alt yapıyı hazırlar. 4- Projeyi verilen sürede ve planlanan şekilde sonlandırır. |
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ10 |
Reklam Tasarımı |
1- Reklam tasarım sürecini açıklayabilmek ve uygulayabilmek 2- Reklam tasarımı için gerekli araştırmaları yapabilmek 3- Geleneksel ve yeni medya mecralarına uygun reklam tasarımları yapabilmek |
PÇ1 PÇ3 PÇ5 PÇ6 |
Seçmeli Stüdyo Dersleri |
|
|
Grafik Tasarım Stüdyo I |
1- Grafik tasarımın görsel dilini çözümleyerek yaratıcı bir şekilde uygulayabilme 2- İki boyutlu yüzeyde, görsel ve tipografik unsurlar arasındaki ilişkileri değerlendirebilme |
PÇ1 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 |
İleri Fotoğraf Teknikleri |
1- Renkli fotoğrafların üretiminde uzmanlaşabilecektir. 2- Farklı fotoğrafçılık tiplerinin üretim yöntemlerini uygulayabilecektir. 3- Stüdyoda ve lokasyonda fotoğraf ekipmanlarını kullanabilecektir 4- Video ve animasyonun basit tekniklerini fotoğraf kullanarak uygulayabilecektir. 5- Fotoğraflılarını interaktif ortamda sunabilecektir |
PÇ1 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 |
Özgün Baskı I |
1- Baskı materyallerini tanıma ve kullanma yeteneği 2- Baskı tekniğine uygun tasarımlar yapma yeteneği 3- Şablon baskı, mono baskı ve siyah-beyaz linol baskı uygulama yeteneği |
PÇ1 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
Yazı Karakteri Tasarımı |
1- Harfin yapısını, harfin tasarım ilkelerini, kurallarını öğrenir. 2- Yazı karakteri stillerini, yazı ailesini öğrenir 3- Font tasarım yazılımı kullanır 4- Özgün yazı karakteri tasarlar ve uygular |
PÇ1 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 |
Masaüstü Yayın Tasarımı |
1- Masaüstü yayıncılık ilkelerini prensiplerini kavrar. 2- Çok sayfalı yayınların taslak halinde hazırlanmasından baskı sürecine kadar olan tasarım aşamalarını öğrenir. 3- Öğrenci çok sayfalı gazete, dergi ve kitap tasarımı yapımında deneyim kazanır. |
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 |
Animasyon Teknikleri |
1- Canlandırmalarını, klasik (cell) canlandırma tekniklerini ve çizgi film genel kurallarını öğrenir. 2- Animasyonda hareket ve zamanlama ilişkisini planlar ve test ederek kavrar. 3- Çizgi film yapım sürecini öğrenir. |
PÇ1 PÇ2 PÇ4 PÇ8 PÇ9 PÇ10 |
Çizgi Roman Tasarımı |
1- Metin ve resimleme ilişkisini çözümler. 2- Metni görselleştirmek üzere senaryo çalışması yapar. 3- Özgün bir stil ve teknik geliştirir. 4- Farklı malzemeleri kullanır. 5- Bir öyküyü ardışık karelerde ve çizgi roman unsurlarından yararlanarak anlatır. |
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 |
Fotoğraf Animasyon |
1- Temel sinematografik araçları ve animasyon ilkelerini tanımlama 2- Farklı stop-motion üretim tekniklerini keşfetme 3- Kısa stop-motion film projelerini üretebilme |
PÇ2 PÇ4 PÇ5 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 |
Oyun Tasarımı |
1- Oyun motorunun arayüzüne hâkim olur 2- Hazırladığı varlıkları oyun motoruna yerleştirebilir. 3- Ekip ile çalışma mantığını öğrenir. 4- Temel C# kodlama bilgisi edinir. 5- Oyunlarda 3D ve 2D farklarını öğrenir 6- Üretilen oyunun estetik yönünü belirler |
PÇ1 PÇ2 PÇ4 PÇ6 PÇ9 PÇ10 PÇ11 |
Belgesel Fotoğraf |
1- Belgesel fotoğrafın diğer fotoğraf dallarından farkını varabilecektir. 2- Belgesel fotoğrafın tarihini öğrenebilecektir. 3- Belgesel fotoğraf projesi hazırlayabilecektir. 4- Proje kapsamında insana dair fotoğraflar çekebilecektir. 5- Proje sonunda bir sunum dosyası hazırlayabilecektir. |
PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ10 |
Grafik Tasarım Stüdyo II |
1- Grafik tasarım elementlerini sayfa düzenine uygulayabilme 2- Grafik tasarımın prensiplerini yaratıcı tasarım sürecinde kullanabilme 3- Tasarım akımlarını ve günümüz kültürünü grafik tasarım projelerinde yorumlayabilme |
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 |
Bilgilendirme Grafiği |
1- Öğrenciyi, kamusal alanlara yönelik tasarımlar oluşturur. 2- Öğrencinin çok boyutlu, analitik düşünmesi gelişir. 3- Öğrenci, mekân içinde tasarım problem çözme yetisini kazanır. 4- Öğrenci, nesneleri, çevreyi, eleştirel bir gözle değerlendirme becerisi kazandırır |
PÇ1 PÇ2 PÇ5 PÇ7 PÇ8 PÇ10 |
İllüstrasyon |
1- Özgün bir stil ve teknik geliştirir. 2- Farklı malzemeleri kullanır. 3- Metin ve resimleme ilişkisini çözümler 4- Figür, obje ve mekân çizimini öğrenmek 5- İllüstrasyonu farklı ortamlarda kullanır |
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 |
Özgün Baskı II |
1- Baskı materyallerini tanıma ve kullanma yeteneği 2- Baskı tekniğine uygun tasarımlar yapma yeteneği 3- Şablon baskı, mono baskı ve siyah-beyaz linol baskı uygulama yeteneği |
PÇ1 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
Ses Tasarımı |
1- Sesin fiziksel ve algısal özelliklerini kavrayabilecektir. 2- Sesin algısını geştalt kuramı ile açıklayabilecektir. 3- Görüntü ve ses ilişkisini kavrayabilecektir. 4- Ses efektlerini uygulayabilecektir. 5- Yaratıcı ses tasarımları gerçekleştirebilecektir |
PÇ1 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
Video Uygulamaları |
1- Kamera ve aydınlatma araçlarını kullanarak video çekimleri yapabilme. 2- Çekimlerin kurgusunda sayısal kurgu programını kullanabilme. 3- Çekimler üzerinde görüntü düzenlemesi gerçekleştirebilme. |
PÇ1 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
Görüntü Tasarımı |
1- Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisi 2- Tasarım teknik ve teknolojisini tanıma; farklılıklarını, uygulama alan ve yöntemlerini kavrama becerisi |
PÇ1 PÇ2 PÇ4 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 |
Fuar Stant Tasarımı |
1- Sektörün ihtiyacı olan fuar standı tasarımı ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olabilecektir. 2- Fuar standının taşıyıcı yapısı ve kurulumu hakkında bilgi sahibi olabilecektir. 3- Fuar stantları için gerekli olan yapısal ve fonksiyonel temel ihtiyaçları öğrenebilecektir. |
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ9 PÇ11 |
Sahne ve Dekor Tasarımı |
1- Sahne dekor tasarlama prensipleri ve kavramları hakkında bilgi 2- Çeşitli malzeme, araç, gereç, ses ve ışık kullanarak sahne ve dekor tasarlama becerisi |
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ6 PÇ7 PÇ9 PÇ10 |
Mobil Uygulama Tasarımı |
1- Mobil uygulama tasarımı ile ilgili temel kavramları öğrenir 2- Mobil uygulama tasarımı yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur 3- Farklı ekranlara sahip cihazların arayüz tasarım kriterlerini öğrenir 3- Bilgisayar ortamında ara yüz tasarlayabilmek için kullanılan çeşitli yazılımlarda deneyim kazanarak mobil uygulama tasarımı projesi hazırlar |
PÇ1 PÇ2 PÇ4 PÇ10 |
Web Tasarım Uygulamaları |
1- Webin işleyiş mantığını kavrar 2- Sayfa düzeni, renk kullanımı ve tipografi konularındaki mevcut bilgilerini web tasarımına taşır 3- Bir web sayfasının tasarım ve uygulama sürecini planlayıp yürütür 3- Web sayfalarında interaktif tasarımlar oluşturabilir 4- Sitenin server’a yüklenmesi (upload) öğrenir |
PÇ1 Pç2 PÇ4 PÇ10 |
Seçmeli Kuramsal Dersler |
|
|
Görsel Kültür |
1- Temel görsel kültür konusunu açıklayabilecektir. 2- Görmek ve bakmak arasındaki farkı anlayabilecektir. 3- Plastik sanatlar, fotoğraf, mimari gibi alanlardaki önemli görsel verileri tanımlayabilecektir |
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ7 PÇ8 PÇ10 |
Mitoloji |
1- Mitoloji ve kültür ilişkisini açıklar. 2- Dünya mitolojilerini bilir. 3- Batı sanatı ikonografisini tanımlar. |
PÇ2 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ10 PÇ11 |
İletişim Kuramları |
1- Egemen ve eleştirel iletişim kuramlarını öğreneceklerdir. 2- Sosyal olaylara ve proje konularına farklı yaklaşımlar geliştirebileceklerdir. 3- Teori ve Pratik arasındaki ilişkiyi açıklayabilecek ve teorinin pratik açısından neden gerekli olduğunu çözümleyeceklerdir. 4- Teorinin toplumsal yaşamla olan bağlarını analiz edebileceklerdir |
PÇ1 PÇ4 PÇ5 PÇ8 |
Hareketli Görüntü Tarihi |
1- Hareketli görüntülerin nasıl yeniden üretilebileceğini açıklar 2- Alandaki öncüleri ve çalışmalarını tanımlar 3- Hareketli görüntülerin ifade olanaklarını ve farklı mecralardaki etkilerini aktarabilir |
PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 |
Araştırma ve Proje Geliştirme |
1- Proje konusuyla ilgili literatür araştırması yapar. 2- Gerekli araştırma ve yazma becerilerini uygulayabilir. 3- Araştırma etiği ve emek hırsızlığına ilişkin prensipleri yerine getirebilir. 4- Proje geliştirebilir ve raporlayabilir. |
PÇ1 PÇ2 PÇ4 PÇ8 PÇ10 |
Görüntü Estetiği |
1- Öğrenci çoğaltım teknolojilerinin birer sanat ortamına dönüşmesini örnekleriyle açıklayabilecektir. 2- Fotoğraf, Film ve videonun görsel öğelerini çözümleyebilecektir. |
PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
Marka İletişim Yönetimi |
1- Marka kavramını ve ilişkili terimleri tanımlar. 2- Markanın yalnızca ticari ürün ve hizmetler için geçerli olmadığını bilir ve sektörel önemini kavrar. |
PÇ1 PÇ6 |
Metin Yazımı |
1- Anladığı yazılı metinleri kendi cümleleriyle ifade edebilecek. 2- Metin oluşturucuları aracılığıyla metnin biçimiyle çevresi arasında bağlantı kurabilecek. 3- Ele alınan metinlerin derin yapısına inerek yorumlayacak ve kendi bakış açısıyla ifade edebilecek. 4- Kişilerarası iletişim sürecinde kullanılan iletileri amaca uygun seçerek doğru bir biçimde aktarabilecek. |
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 |
Medya Okuryazarlığı |
1- Medya okuryazarlığı kavramı ile ilgili farkındalık kazanabilecektir. 2- Kitle İletişim Araçlarını ve işlevlerini tanımlayabilecektir. 3- Kitle İletişim araçlarının etkilerini örneklerle açıklayabilecektir. 4- Medyanın ekonomi-politik yapısını kavrayabilecektir. |
PÇ1 PÇ6 PÇ10 |
Reklam Kampanya Analizi |
1- Reklamda yaratıcı stratejileri, mesaj özelliklerini, reklam metnini, reklam tonunu ve dilini analizi edebilir. 2- Reklam kampanyalarını analiz ederek başarı ve başarısızlık kriterlerini açıklayabilir. |
PÇ1 PÇ3 PÇ4 PÇ6 |
İşte İletişim ve Motivasyon |
1- İş yaşamında iletişimin temelleri hakkında bilgi 2- Motivasyonun iş yaşamına etkisi hakkında bilgi 3- Kişilerarası iletişim sorunlarının analiz etme yeteneği |
PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ10 |
İletişim Etiği |
1- Meslek etiğinin önemi hakkında farkındalık. 2- Etik sorunları kotarma yeteneği 3- Etik kurallara saygı |
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 |
Sürdürülebilir Tasarım |
1- Öğrencinin çevresine karşı sosyal sorumluluk bilinci artar. 2- Öğrencinin sürdürülebilir bir gelecek için çevreye duyarlı malzeme kullanma alışkanlığı kazanır. 3- Yeşil bir gelecek için çevresel sorunlara çözüm önerileri oluşturma bilinci kazanır. 4- Öğrencide tüketim yerine üretim yapma ve ekosistemi koruma bilinci gelişir. |
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ10 |
Göstergebilim |
1- Göstergebilimin temel ilkelerini öğrenme. 2- Görsel imgeleri yorumlamak için gereken anlamlandırma sürecini kavrama 3- Görsel imgeleri göstergebilime dayanarak yorumlamayı ve üretmeyi öğrenme |
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ10 |
Pazarlama İletişimi |
1- Pazarlama iletişiminin önemini ve kapsamını yorumlayabilecektir 2- Pazarlama iletişimi yaklaşım ve uygulamalarını tartışabilecektir |
PÇ1 PÇ4 PÇ6 |
Tasarım Hukuku |
1- Fikri sınaî mülkiyet haklarının sosyoekonomik kalkınmadaki rolünü kavrama 2- Patent/tasarım veri tabanlarının kullanabilme 3- Farklı yenilikçi tasarım örneklerinden yararlanabilme 4- Fikri sınai mülkiyet haklarına saygı gösterme |
PÇ1 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ10 |
Dijital İletişim Teknolojileri ve Yeni Medya |
1- Geleneksel ve yeni medya farklılarının anlama. 2- Yeni medyaya uygun içeriklerin nasıl olması gerektiğinin kavrama. |
PÇ1 PÇ4 PÇ5 PÇ10 |
Popüler Kültür |
1- Popüler kültür ile ilgili temel kavramları ve teorileri adlandırabilir ve açıklar. 2- Kültür ve popüler kültür ile ilişkili kavram ve görüşleri tanımlar. 3- Medya ve popüler kültür ilişkisini kurar ve toplumsal değişimleri ifade eder. 4- Medyanın popüler kültür unsurlarının var olmasındaki önemini ve etkisini açıklar. 5- Popüler kültüre eleştirel yaklaşmayı öğrenir |
PÇ4 |